Automatisk gennemfakturering
Designa er Danmarks største privatejede køkkenfabrik, med ca. 170 ansatte. Med 50 forhandlere i Danmark og Norge, er det en tidskrævende proces at gennemfakturere manuelt.
Gennemfaktureringsprocessen bestod tidligere i følgende:
- Designa fik en faktura fra en leverandør
- fakturaen skulle viderefaktureres til kunderne
- herefter skulle der oprettes salgsordre og indkøbsordre
- salgsordrende skulle faktureres og indkøbsordrende skulle følgemodtages
Derfor valgte Designa at automatisere en proces for gennemfakturering.
Processen består i følgende:
- at tage købsfakturaer i PDF af indkomne mails
- at konvertere købsfakturaer til Excel
- at oprette indkøbsordre og følgeseddelsmodtage varerne i ERP-systemet
- at oprette salgsordre og fakturere varerne i ERP-systemet og
- at maile dokumentationen internt om behandlede fakturaer
Robotten, som håndterer hele processen, behandler p.t. omkring 5.000 fakturaer pr. år.
Tilbagebetalingstiden er på under 1 år.
ERP-system: MS Dynamics C5.
Hvis du vil lære mere om hvordan RPA fungere i praksis, kan du se eksempler på hvordan en RPA platform interagere med systemer og hjemmesider her.